September 08, 2006

...MaRaTHoN...

... matilah seminggu aku tak hapdet blog kan.nak buat camne.aku memang pekerja cemerlang, gemilang terbilang*motif patriotik laks*, gigih katanya.padahal kena paksa buat kerja.kalau tak, korang nak suruh aku makan pasir ke??...

... entry untuk BI06 pun aku paksa diri perah otak sampai jd cam kelapa lepas kena perah santan buat.tak pe lah kalau ada orang rasa aku kurang berusaha, malas atau apa pun.kalau orang berada di tempat aku cam ner*tetiba emo ni knape???*.tu pun dah ada orang tarik muncung p14 sebab kena paksa ikut gi cc tetengah mlm buta*biey ,thanks!!*...

... meh sini aku cite apa aku buat seminggu yang bz nak mampos nie.*japs nak check last entry, matilah lupa* .last entry aku pada sept 2 katanya.hari sabtu. selain daripada entry untuk BI 06 katanya.so aku start ngan hari ahad...

...haa... korang denagr sini bebaik aku nak crite nie...

... hari ahad hari tu memang bz , penat , letih segala. sebabnya aku pindah rumah. ekceli dari hari sabtu lagi aku cari rumah untuk sewa. kalau ikutkan aku nak sewa bilik je, senang, lgpun poket pun dah kering katanya. satu bilik cukuplah kan untuk dua orang.aku dan dia...

... tapi disebabkan kesian kat budak ni , duk sensorang tempat jin main futsal nung.jauh dari orang, aku ajak lah dia duk skali.last-last , bila dah dapat rumah tak jadik laks.sentap.adik-adik, biasalah.tak tetap pendirian*matilahkau kena carut!!*.padahal , masa kuar hari merdeka hari tu dia yang yer yer nak pindah.sudahnya, hampeh. sib baik aku ni baik*matilah masuk bakul angkat sendirik*.nak cakap apa kan...

... yes.kitorang decide untuk duk bersama.as long, aku pun nak pindah dari rumah lama.dah rimas duk ngan mangkuk berangan kat umah tu*refer entry lama ya!!*.then , kebetulan dia pun mmg nak pindah jugak sebab malas dah nak duk ngan akak dia. susah katanya nak berdating*matikermak*.sapa dia ni eh??nantilah aku cite lenkali camner kitorang leh jumpa.kang korang tak larat nak baca laks kisah cinta aku.*matilah jiwang karat*...

...la la la la la la la....

... pagi ahad tu kitorang call laa tuan rumah untuk tgk rumah.janji tengahari.dia patutnya keje tapi tetiba malas nak gi kerja.tup tap tup tap. dapat rumah tu. apartment sebelah je ngan rumah lama.bukan blok lain yek. so , kitorang decide terus pindah hari tu jugak lah. lepas cuci rumah lebey kurang , terus gi kemas barang aku yang tak brape nak ada kat umah lama tu. packing lebey kurang, terus pindah.tingkat 4 nko.tak dak lift.paling atas katanya.*matilah berada di awangan*.cam nak mampos ngangkut barang naik.mmg penat gila.tu baru barang aku. barang dia lom lagik...

...so, malam tu mmg penat gila la.ekceli , lepas cuci rumah tu kitorang tido dulu kat umah tu. sebab malam tu tak cukup tido katanya.la la la la la la la la*mati ke mak??*.dah petang baru gi amik barang kat umah lama.sempat lagi dating memanja tepi tasik*koma*.gila ke ?? i never care laa...

... so, isnin menjelma.cam biasa la pegi kerja. dia hanto.*yey!!!* tak yah bangun awal nak mampso sebab nak kejar 1st bas. kalau tak, kul 9 baru sampai opis. dah hari isnin, mmg bz gila la. memacam kerja kena settle. penat gila aku hari isnin tu.aku pun dah tak hengat apa kerja aku buat.sebab memacam kerja.yang tak da kaitan ngan tugas aku pun aku buat.nasib badan kerja kontrak!!! tapi bagi aku , itu satu cabaran dan ujian dr kompeni, nak tgk performance aku kot.mana tau diorang nak offer permanent.kan kan, nene kan kan*berangan laa sensorang*...

...aku busy ni, ko tak nampak???...

... so petang tu, aku tumpang opismate aku balik.dia keje petang. malam baru balik.tak leh amik aku lah kan.tak kisah lah kan. malam tu , lepas dia balik kerja kitorang gi makan , then, balik terus sambung kemas rumah katanya.kononnya lah. tak de lah sangat ngemas tu sebab aku dah penat gila.satu hari tak benti kuar masuk bay, opis.naik krem kaki aku...

...selasa pun sama.tapi , aku gi kerja ngan motor dia dah.sebab mlm tu anak buah dia hantar motor dia.dia tak bagi aku naik bas dah*thanks biey, luv ya!!*.so , aku kembali merempit la ke opis.bla bla bla.mende sama gak hidup aku nie.aku pun dha lupa aku balik kul bapa.tapi seingat aku, lepas makan tu kitorg gi cc sebab nak hantar entry untuk BI06.matilah isi satu haram pun tak ada. duk tanya besfreng aku ni , dia pun bz tahap cipan.tak dapek nak nolong...

...merempit katanya, tapi ni bukan gambar aku la, cam siyut ke korang kan...

... lepas hantar entry malam tu, aku terus balik sebab aku kerja masuk kul 0700 am esoknya tu. dia pun muncung dah panjang dah. lama nunggu aku duk gigih menaip/buat entry BI06. matilah dalam masa sejam lebey je aku buat.dengan isi baru nak pikirnya.so , aku main taip jer lah.pic satu pun aku tak letak.aku tulis kat bawah tu kononnya kau malas padahal, mak penat laa sundels!!! tak leh nak berfikir secara kreatif dan gigih.at least ade gaks usaha aku kan...

...hari rabu, biasalah.cycle counting segala. dah la ade shipment untuk trips ke singapore.memang setengah hari aku kat empty bay.sib baik tak panas. kalo tak , rentung aku.dah la mmg dah hitam, tambah lagik la tanned kulit aku ni.walaupun kulit aku agaks gelap, tapi memang jenis mudah burn laa.selalu org kulit cerah je kalo jemur mesti paling kurang pun merah.*feeling cantek laks*...

... hari tu kitorang kena handle 5 shipment ke all depot allover peninsular malaysia plus singapore.kat borneo tak dak branch la.kalo ade, merasa aku gi sana free, kan kan.suka tau jalan free nie.malam baru aku balik. aku ingat kul 2030 baru aku gerak dari opis kot. then , terus gi umah akak aku sebab nak amik barang. lepak kejap je umah akak aku .tak sempat nak main ngan anak buah aku. sbb dia balik keje kul 9 . kul 9 lebey tu aku gerak dari umah akak aku...

... sib baik sempat balik sebelum dia sampai umah.kalo tak , panjang laa moncong ngan bebel dia tu.aku tak kisah.trus gi makan. balik tido.apa lagi xtvt aku. kan aku dah cakap hidup aku ni boringh.tak banyak xtvt menarik...

... khamis laa plaks. dia tak keje hari nie. so , ala2 dah balik lambat smalam, lepas sesiap kul 7 lebey tu, aku baring balik.dah siap nak g opis ni.sempat agik lelap mata jap. g lambat skit opis. last2, kul 9 baru sampai opis. hamik ko.sib baik opis ngan umah aku 15 menet je.ihhiks.tak de orang marah pun aku masuk lambat.yes, kompeni aku ni cam tak kisah sangat masuk lambat. bukan kompeni jepun , so , bantai laa. janji keje ko siap!!...

... ala-ala tak banyak keje laks hari nie.so , kul 1530 aku dah cabot.ihhiks.ngantuk siut. malam tadi tidur lambat.heeipp!!! sker ati ai laa buat ape ngan laki ai!!*matilahmak*.lagipun , mamat paria yang gi singapore tu dah balik.so , keje aku, aku soh dia take over sbb ni 1st time ever aku balik awal.selalu, dia je manjang ngulor.balik uamh, tido.kul 8 baru aku sedar dari tidur.tu pun , sebab makcik ni call.jalan jammed je call aku...

...pesanan penaja katanya...

...so sorry yek kak tak leh sembang lama. bateri kong.tepon buruk nak buat camne.but i should give credit to you coz of ur phone call , uu wake me up laa kan. at kul 9 baru dia balik.dia kuar ngan adik angkat dia.gi amik barang hapa tah.pastu , gi hantar barang laks.lantaklah.janji aku leh tidur.kalau tak, tak leh tidor.ihhiks*jangan marah biey*...

... pas makan , kitorang gi uptown shah alam.basar gaks.orang pun leh tahan ramai and melerts.tapi tak beli apa pun.saja jenjalan.survey dulu barang.*matilah inflasi sifar: rancang perbelanjaan anda*.padahal, poket kering.sedey...

... pagi ni*jumaat dah* lagik skalik aku kena datang awal sebab kena buat cycle counting untuk critical product.aku cite pepanjang kang korang bukan nya paham pun kan kan.hari ni pun , tak da masa nak rileks sangat.issue IDO , , settle PDt segala. pastu prepare untuk shipment ke Pasir Gudang ngan Kerteh untuk esok nyer shipment...

...yes uols!! aku kena keje esok*matilah bangla keje hari sabtu*.aku kena ganti brader tu sebab dia nak balik kampung.so , dia mintak tolong aku ganti dia handle untuk esoknyer shipment.lgpun , dia kerja pagi start hari nie.so, okie jer lah kan. tak kisah sangat lah.janji maaasssyyuuukkkkk...

...kalau nak main bagi tau aku, nak record!!...

...so itulah saja cerita sorotan seminggu hidup aku.hamik ko nak sangat kan. mampuihlah kuaq bijik mata hangpa baca. kao penah buat entery marathon cam ni kak red?tak penah kan.merasa suruh sangat aku hapdet kan.cerita dalam selimut tak ada yek. rahsia rumahtangga mane leh cite kat orang...

... nilah dia*matilahmak berangan*...

...sekian, wassalam...majulah sukan untuk negara...

1 comment:

Red Mummy said...

yang akak baca..

keje, balik, tido, keje balik tido keje balik tido...

tup2 kak red!

hawau ko mal

kalo x nak kena marathon lagi, update hari2 x pun 3,4 kali seminggu dah just nice.