September 27, 2006

...3rd Ramadhan...

...semalam punya cerita...

...bukan nak buat sedih , memohon simpati or apa saja yang korg pikirkan.sker ati aku lah blog aku , apa aku nak cakap!!*tetap kekwat dibulan ramadhan*...

...Dia benar2 menguji aku semalam. dengan keadaan tensen gila pasal kerjanya, penatnya. aku rasa teruji.just imagine camna nak berbuka puasa dengan duit dalam wallet hanya tinggal dua hengget.uuuwwaaa...

...cobaan.ujian.itu je aku puikir.dahlah smalam kul 1830 ptg baru kau gerak dari opis.diorg ni cam tak tau aku ni posa.suruh tunggu load shipment ke SW'pore untk refill.demi tugas, aku tunggu gak.last2 aku tinggalkan jugak.tu pun dah siap kira, settle smer.cuma tunggu nak workers hangkat masuk lam kontena je...

...sampai puchong, aku singgah tempat yang kayu tak berapa gemor nak pegi.pasar ramadhan.terpaksa la jugak kan.tu pun yang mini nyer.tak larat aku nak pegi yang besau tu. lgpun dah dekat kul 1900 dah. so, dgn duit dua hengget tu aku beli mihun goreng semata-mata mihun.alhamdulillah.at least ade jugak aku nyer juadah berbuka kan. balik umah , duk kejap terus azan.air? air kosong je*sob sob sob*...

... alhamdulillah , aku boleh lalui dengan tenang.aku sentiasa ingat, ni ujian dariNya.nak tgk sejauh mana sabar dan seteguh mana iman.lepas berbuka segala tu, aku bebaring japs.lately aku slalu tidur pas berbuka.pastu , tgh malam mula la tak leh tido.sambil tgk Grey's Anatomy tu pun aku leh tertidor.dah laa tak gi tarawikh.tgk tv laks tu.hehehe...

... tak lah.tatau knpa.selalunya aku tak penah miss pegi terawikh walaupun tak full.tapi tahun ni cukup malas.tgklah kot minggu depan si dia keje pagi, leh gi ngan dia. leh gi masjid besar puchong yang 80% terapung tu.lawa masjid tu.baru 2 kali 2 smayang jumaat kat situ.tu pun duk kat bawah je.lom naik lagik.bila la smayang kat dalam...

... baru je terlelap mata lebey kurang kul 2230 , tersedar bunyi hon kete. dia dah balik. nak jaak g makan laa kot.dia dapat gaji hari nie*hehehe...best best!!*dah turun tu tgk dia tak duk seblah drebar.apsal laks? muka berkerut.sakit pulak. terus gi klnik...

..dalam tgh sakit tu sempat lagik kena bebel.sorry biey, bukan marah.sebab sayang la.concern. sebenarnya cuak giler masa tu.tapi control je.dlm hati tuhan je tahu. lama tunggu doktor paria tu.apa kejadah lah dukcheck lelama sgt.org dah sakit kat luar ni.bodoh lah doktor ni.*bukan semua ye abg dbi*...

... lepas check.dia bagitau, kencing kotor.kene injek*huahauahua*.tapi yang sentapnya dia tak bagi tau dr tu dia nye usu bengkak. err, abg dbi or any dr, leh cite skit pasal bengkak usus ni.at least i know to take care of him .jaga makan minum dia selagi dia di depan mata.pastu kitorang gi makan.kedai chef pekena kat depan flat puchong permai.tak dak la meletops sgt masakan dia.tapi nasi goreng kerabu dia sedap.cuma aku suka g kak ain chef pekena ni sebab kak ain ni. tokei kedai tu la, peramah kemain. tu yg suka tu.makan dia ok jecam kedai lain dia je.tapi dia nye western tak penah rasa lagi...

... so ari ni nyer story, mlm ni laa yek. dah lamat laa. nak balik.nak g buka posa ngan besfreng aku kat hotel uitm kot. cam best je.dah dapat gaji kan.la la la la la la...

No comments: