June 08, 2006

...tak de keje...

KERJA TAK ADA

...seperti biasa pagi ni aku masuk opis.....tp terawal laks, jam 0745 AM aku dah terpacak opis nie...masuk jer opis...ade sorg brader yg tak penah bercakap tapi sesenyum dan angguk-angguk geleng-geleng jer tegur aku...awal hari ni?...errks...aku dicarut pagi nan mendung nie??...aku senyum jerr laa...

...nak ceritanya.. dari pagi tadi sampai laa ni... satu kerja pun aku tak buat...nak buat kerja apa tak de kerja.... ekceli... aku tengah tunggu email daripada BTT Manager aku(jgn tanya aku BTT tu mender..aku pun tak tau laa)...**larik nyorok bawah meja... pasal project yang aku buat... manager aku ni baik gak laa..masa memula aku kerja dulu, masa tu aku reply email dia...pastu aku letak laa Sir kan...tanda hormat... pas dia leh sound aku balik...don't called me Sir...just Esham... erks..terkedu aku depan pc bodoh ni... very low profile...quite gud luking..kalu kak long zackieah tgk mesti meleleh...so aku tak mau laa crite fizikal dia kalo dah aku cakap kak long zackieah tgk... korunk pun tau camner kan...tp mmg baik... ai pun sker lite lite...**larikkk**

SESSI GELAK GULING-GULING

...bermula dari semalam , setelah aku menerima emel dari anak Burger kat US nung...aku tak leh lagi main YM(sentap sangat!!)... aku dan seorang kawan lama masa study yang kerja kat EON Glenmarie,memulakan sessi emel sajork(matilah gigih ..tetap nak sembang masa kerja)...maka bermula semalam jugalah melboks aku mula didereti(betul ke perkataan ni) oleh emelnya....bukan penting pun...sembang kosong dan melalut sajo... sebab sebelum ni kami main YM, one of the imotikon tu kan ade yg gelak terguling-guling....so apa yg kami sembang selalunya akan diakhiri dengan gelak guling-guling itu...memandangkan dah tak berYM...so kami beremel-emelan..so kalo nak gelak tu...kene taip la...gelak guling-guling.....bengong kan kitorang...

...dan kawan aku ni adalah seorang wanita(ke) yang tulin sejati tanpan operate dan disahkan dan dijamin oleh SIRIM sebagai seorang gadis @ perempuan @ wanita. dan(lagi) dia baru saja(ke) kembali single mingle pringle...so sesapa rasa nak ngorat dia tu kontek lah aku.. di talian bebas toll 1800 88 kohengatkocantek?..dial sekarang(matilah ai promote yu)**larik...gelak guling guling...

CERITA PAST TENSE

SATU...semalam aku xcden...uuwwaa...sikit jer...citernyer camnie....pagi semalam.. masa aku nak kuar pegi beli nasi lemak utk brekfes kat opis ni kaki aku tersangkut kat bucu tembok depan pagar...macam nak patah kaki aku rasanya... tapi tetap meneruskan perjalanan dengan gigihnya... aku meraung sensorang menahan kesakitan sambil bawa moto(kebal ke aku)....maka terhencut-hencut lah aku bagai si tempang bila berjalan...bila aku balik tu aku tgk ada sedikit luka dan bengkat yang amat sangat...dan sehingga sekarang aku masih lagi rasa sengalnya hingga ke pangkal peha...tapi tetap ta kpegi klinik...aku takut jugak kot-kot tetak ke apa ke sebab lutut dan tempat lebam tu tak hilang lagi dianya sengal....uuuwwaa...

DUA... cerita yang aku pun tak tau apa motifnya...tapi cukup menginsafkan dan mengerikan... seorang anak jiran aku kat kg kehilangan kaki kanan dirempuh sebuah kereta... nak ceritanya, budak ni baru kahwin 3 4 bulan dan umurnya baru 21 kot.. wife dia pun kudung jugak sebelah kanan... apa yang menginsafkan aku... budak ni dedulu...sekarang aku tak tau la perangai camner kan...dia mmg terkenal dengan perangai samsneg kg dusunnya...so bila dah kena cam ni ...buat aku terfikir... Tuhan bayar cash jer atas kejahatan yang pernah kita lakukan(ayat di curi dari Sally...jgn bagitau dia!!**larik**)..... so sedikit sebanyak menginsafkan akulah...marilah kita bersama bermuhasabah diri.... dan AlFatihah untuk jiran aku yang juga Ustaz aku masa sekolah...arwah Ustaz Razali dan juga jiran depan rumah aku Arwah Abg Faizal yang telah meninggal beberapa bulan lalu...jiran depan rumah aku ni berita kematian ni aku je tau masa aku balik kg tempohhari...he's a nice person...seorang Indon yang dah bermastautin dan dapat PR kot...dah ada anak bini kat cnie... baik dan jujur orangnya...rajin ke surau...(alhamdulillah).... meninggal kerana sakit apo ntah...aku pun dah lupa...sian anak-anak dia..kecik-kecik lagi...paling besar umur 20 dan paling kecik 4 tahun..arwah ustaz aku tu meninggal sebab sakit jantung...anak-anak dia dah besar...yg sulung tu masa kecik kawannagn aku... sdkang duk UIA amik Master in Syariah...(matilah aku jumpa dia sekarang...harus terbakar***larii**...)

TIGA...dah laa...aku tetiba abis idea....huahauahau..gelak guling-guling...

...okies lah... setakat ini dulu cerita kisah seorang aku....rentetan dan peristiwa yang berlaku dalam hidup aku beberapa hari nie... nanti petang aku sambung lagi...skrg aku nak g makan n lepas makan aku ada kerja yang nak dibuat...

P.S: gambar tu bukan katak yer(seperti didakwa oleh seseorang)..ia adalah kepala seekor penyu belimbing...katok ngan fengyu fun tak leh leh beza(gelak guling-guling)...

2 comments:

Encik Ayie Yang Garang said...

dont call me sir la kan.. lenkali ko kol dia medem (ma'am) mrasa la nanti dia pakai keroun 7 tingkat.. boleh??

bukan low profile laa.. humble laaa... ala dia taste sama yu ol la tuh.. **mati la ko kalau tgk lembu pun ko cakap goodlooking janji ada ermmm.. dan ko boleh ermmm... shuhdehhhh...
**mati la aii!!

Archmal Gustov said...

kan... harus ai sentap yu...keroun dia 7 tingkat ai nyer baru 5 tingkat...matilah ai berangan berkeroun...

motif lah kan nak tes kat ai... sangat benatang kan .. yu carut ai kan... ai kan mmg syyuuukkkkkeerr benatang nei**larek...tetiba ingat benatang ituew...**haktuih**matilah ai peribenatangan...