June 08, 2006

...tentang dia....(entry yang membuatkan anda muntah)

...tetiba aku rasa nak jiwang lagik...kalau yu tak suka tak payah laa baca...dia yang aku kenali kira-kira setahun lalu... dalam e-kawan...dia yang msg aku... kami bermesej hari demi hari...tiada apa yang berlaku... sekadar bertanya khabar...dan kami putuskan untuk berjumpa...aku tak ingat la tarikh dia(sbb aku ni bukan suka hafal mende cam tu... dan... walau orang kata apa pun kat aku... aku tak peduli... aku jatuh cinta pandang pertama.... aku suka cara dia bercakap... sikap dia yang caring....tapi entah kenapa tetiba saja kami bagaikan terputus hubungan... ketika cinta baru hendak bertunas...dan ketika itu.. mungkin sebabketidakjujuran aku terhadap dia... maka hubungan yang baru hendak bermula hilang tanpa dikesan...tambahan lagi aku mula bertukar kerja di Port Klang...tiada masa dan terlalu sibuk...lagipun kerja aku itu membataskan semua aktiviti sosialku...kerja tak tentu masa...yang paling aku tidak lupakan...pertama kali dalam hidup aku berhari raya haji seorang diri....uuwwwaa...

...dan aku terserempak dengannya di Istana Budaya semasa kami menonton teater Lantai T. Pinkie... mungkin takdir dan jodoh(ke) yang menemukan kami semula...aku rasa tak perlu lah aku ceritakan bagaimana saat pertemuan yang tak disangka itu, cukuplah sekadar aku menyatakan kegembiraan aku yang sememangnya sunyi tanpa teman(tapi mesra ke)... aku bukan mencari seorang yang mampu aku lampiaskan nafsu serakahku... tapi seorang yang sentiasa disampingku jauh atau dekat, susah atau senang , sedih mahupun gembira...seorang yang memahami aku, menyayangi aku, memanjakan aku... seorang kekasih...teman jiwalara(soulmate)...dan aku pasti dialah yang ditakdirkan untukku....

...dan hari demi hari..sejak pertemuan itu kurasakan sesuatu(matilah lagu akma)... aku rasa kami semakin... dan satu perasaan yang amat aku rindui selama ini(selepas perginya yang terdahulu ke rahmatullah...alfatihah)...satu perasaan yang halus... satu perasaan yang aku rasakan paling ikhlas yang pernah aku rasai selama hidupku ini....biarlah orang kata aku seorang yang mudah jatuh cinta...ya..aku akui ..tapi bukan dengan semua orang... hanay orang yang mampu mecuit hati yang tandus sahaja... biarlah... orang tak merasa apa yang aku rasa...

...dan aku rasa hidup aku kembali bersinar selepas kehadiran dia... walaupun dia meminta untuk diberi masa... tapi aku cukup yakin satu hari aku akan berada dalam hatinya... kerana...tindak bals yang diberi setiap kali kali berhubung seolah memberi satu tanda yang dia sedia menerima aku dihatinya...aku amat terasa dekatnya masa yang aku tunggu itu... dan aku masih mampu bersabar dan setia menunggu .... orang kata aku gila?meroyan?berangan?atau apa saja...aku tak peduli... kerana aku rasa pengalaman hidup aku yang sekelumit ini sudah cukup untuk membawa aku dengan kematangan kewarasan akal dalam mencari satu rasa .. aku tahu aku menongkah arus, bertentang dengan normaliti seorang manusia, namun gundah dihati dan peperangan yang meletus dijiwa tak siapa yang tahu....kerana mereka tak merasa apa yang ku rasa....

...aku bukan penyair yang mampu nukilankan bait-bait puitis... aku bukan pemusik yang mampu mengalunkan irama-irama indah...bukan Shakespeare, bukan Romeo, bukan Shah Jehan , bukan juga Majnun... diriku hanya insan biasa miliki naluri yang sama(matilah ct)... yang ingin mencinta dan dicintai, sayang menyayangi....

Nobody Wants To Be Lonely

There you are
In a darkened room
And you're all alone
Looking out the window
Your heart is cold and lost the will to love
Like a broken arrow Here I stand in the shadows
Come to me, Come to me
Can't you see that Nobody wants to be lonely
Nobody wants to cry
My body's longing to hold you
So bad it hurts inside
Time is precious and it's slipping away
And I've been waiting for you all of my life
Nobody wants to be lonely so why
Why don't you let me love you Can you hear my voice
Do you hear my song
It's a serenade
So your heart can find me
And suddenly you're flying down the stairs
Into my arms, baby Before I start going crazy
Run to me, Run to me Cause I'm dying Nobody wants to be lonely
Nobody wants to cry
My body's longing to hold you
So bad it hurts inside
Time is precious and it's slipping away
And I've been waiting for you all of my life
Nobody wants to be lonely so why
Why don't you let me love you I want to feel you need me
Just like the air you're breathing
I need you here in my life
Don't walk away, don't walk away
Don't walk away, don't walk away
No, no, no, no Nobody wants to be lonely
Nobody wants to cry
My body's longing to hold you
I'm longing to hold you
So bad it hurts inside
Time is precious and it's slipping away
And I've been waiting for you all of my life
Nobody wants to be lonely so why
Why don't you let me love you
Why don't you let me love you
Why, oh why, why, why, why, why

...aku suka lagu ni dari dulu lagi...dan aku tujukan lagu ni untuk dia...jiwang karat neh...cam budak skolah laks...duluk hapa haku...janji aku bahagia(matilah kekwat dan berangan segala)... apa pun aku harap dia baca entry ni(perlu ke).. dan aku nak dia tahu yang aku memang ikhlas terhadapnya...dan siapa dia...biar dia saja yang tahu siapa dia...tak perlu laa korang nak tahu....biarlah rahsia(ct lagi)....dan untuk dia...percayalah(ct jugak)...this is from bottom of my hearts...sincerely....give me a chance to love you.....

2 comments:

SpiNgemOrKS said...

**PITAM**

weikk sapa dia tuh?? aku kenal ker??budak yang kat hotel tuh kah.. yang ala yang itu dan itu tuuu...

ArcHmaL HatiEmieY said...

sudehh...aku rase ko tak kenal kot... tapi got few vball guys kenal dia... nantilah one day ai kenalkan... heee..matilah biarlah rahsia...matilah mati siti...