December 28, 2006

...Fragile...

...kan!!! fragile katanya.matilah hati bukan kristal atau diamond cam kat henset orang ni!!!

...lately mmg tensen skit. ingat dah leh hidup ngan lancar dan sempurna dah.rupanya masih banyak dugaan dan cabara malah makin besar mendatangi dikala usia menambah angkanya.satu persatu datang dan belum sempat dia selesaikan satu masalah, datang lagi masalah baru...

...dan ada ketikanya bertimpa-timpa bagai hujan yang mencurah ke bumi tanpa henti dan mengakibatkan banjir berlaku. limpahan hujan dihati dan akal mencari jalan untuk menyelamatkan diri dari tenggelam...

...nama pun hidup kan.hidup tak berwarna tanpa masalah. itulah hitam putih kehidupan.tapi bagi aku lah, tak sempurna hidup tanpa warna selain hitan dan putih. perlu ada warna pudar dan ceria. kaler ijau, merah , oren n furfle*jgn gelak laa hanjeng!!!*

...aku ni bukan nak berfalsafah bagai,tak reti pun.tapi rah la.saje nak berbicara secara serius menguji kematangan akal selari dgn peningkatan umur.ada orang kata, apa ada pada umur.just a number.tapi bagi aku umur itu sebagai tanda tahap kematangan seseorang...

...sejauh mana matangnya seseorang itu dalam pemikiran, perbuatan dan pencapaian mereka.adakah selari dengan peningkatan usia atau sebaliknya.ada orang yg mampu memperoleh kejayaan pada usia yang begitu muda seperti jutawan muda terkenal...irfan khairi*teys uols, duitnya yang pentingkan...matilahmak*...

... dan sesetengah org diperingkat pertengahan dan ada pula yg masih tercari cari arah sendiri. asalkan tau ke mana hala tuju dan usahakannya, lambat atau cepat, kejayaan itu tetap kan hadir*apsal tetiba aku rasa cam buat ceramah motivasi nie*...

... itulah saja kot aku nak bebel ari nie.sindrom malas dah kembalik.sebenarnya aku tgh tension.so, nil ha tempat yg sesuai utk lepaskan tenseion kan.sker ati aku laa nak tulis hapa kat blog aku!!!*matilah kekwat!!*

No comments: