July 06, 2006

...KERJA...

...aku tension gila hari nie... sebab start semalam aku buat task baru kat kompeni yahudi ni...*matilahmak kerja ngan yahudi*... tugas aku adalah untuk control inventory for special project... lebih penting daripada project yang aku buat dulu...pulak...dulu diorang kata project tu penting...project ni tak penting.... aaapppaarraaa.... ini jenis bangsa putar belit tul...bukan aku ni rasicm or not a goood malaysia...tapi nak buat macamana kan... mostly team ni non malay,... buat aku pressure gile.... pressure pot pun tak pressure cam aku.....*matilah pressure dalam co2 isotank* kan...paham kaa??...mmmrraaasaaaa....

...yes uols...iols kerja kilang sajork...kilang industrial gases kat shah alam neh...dinch leh bagitau laa kilang apo kan*matilah petronas gas kat shah alam...ada ka?* tapi aku bukan buat production la...perlu ke iols buat production...dinch sesuai lah walaupun iols sasa*matilahmak*

...firstly... i was assign for special project for inventory... simple je kerja dia... diorang nak tukar inventory system... so aku yang akan in-charge untuk handle physical work... bla bla bla... ala.. kalo aku bagi tau detail pun korang faham ke*cam la ramai sangat orang baca ni*... CTN labelling...for SAP project... then... bila dah masuk kerja kat sini diorang mintak aku tolong untuk segregation project laa... SAP project detail la... memacam la plak.... dari satu project ke 3 project laks.... pastu cycle counting project lagi...matilah aku....

...kalau ikutkan CTN project tu... next week aku kena outstation ke semua depot all over malaysia nie.... kat borneo kitorang tak ada depot lagi...kalau tak merasalah pergi eroplen free kan...*matilah ai tak mampu nak balik kg naik flait sbb epot paling dekat ngan kg ai pun 2 jam dr kg ai...kecuali kalau kat klate... 1 jam je... tapi aku tak suka naik flight sebab sekejap sangat...around 45 min jer...klia-kb or kt or ktn....motif 3 epot katanya...matilah mak*...eh.. apa aku melalut sampai epot eroplen segala nie...

...erms..mana tadi yek... yes...tapi dinch jadi aku gi otstesen sebab diorang dah tukar aku nyer jobs task voley???...sentap... ceritanya cenggini.... hari isnin hari tu ada meeting... kul 1700 leh...aku dah ready nak balik dah tetiba 15 min before... department supervisor aku panggil...cakap ada meeting kul 1700... department manager aku pun turn katanya...aik...masalah serius ke??...so aku masuk laa meeting tu... bla bla bla diorang ... bertarik-tarik wig...carutan segala... diorang decide aku n my team tak yah join cycle counting project tu... sebab next week kitorang dah start nak pergi otstesen kat pantai timur...roudtour katanya.... matilah aku feeling fantasiatour kan... ala-ala turun bas tu..peinat datang serbu segala....*koma*.... so aku pun seronotla sebab tak payah pening kepala invlolve dalam banyak project... just concerntrate on ctn project tu jer... n most importantly... aku tak payah masuk kerja kul 0700 on wednesday untuk cycle counting...kira stok lah!!!... so aku pulang denagn hati yang girang... diorang decide untuk ambil budak production or distribution department utk buat tu semua...

...esoknya... bila datang office... aku dah blurr tak tahu nak buat apa sebab ctn project tu aku dah siapkan semua untuk depot shah alam ni... tunggu nak pergi depot lain jer... so melepak jer laa...makan gaji buta... tetiba tengahari tu kawan aku cakap managers n supervisor ada meeting pasal cycle counting... and the result is...i'm the one who is chosen one*matilah charmed one* kena in-charge untuk cycle counting... tak involve dalam CTn lagi...means..tak jadi pergilah otstesen...sentap....

...petang tu ada meeting ngan dengan department manager... pasal isu ni la...apa aku nak cakap lagi... sebab orang yang sebut nama aku dalam meeting pagi tu adalah orang kuat SEA(south east asia laa) nyer kompeni nyer manager... ala... manager melayu yang aku cakap sweet tu...yang stok kalau kak long zackie tengok merembes tu...*matiker mak?*...

...dan bermula hari rabu hari tu... bermula lah episod pecah kepala aku...sebab aku nya job bukan duk kira stok jer... buat inventory jer... tapi ...kene investigate mane tak cukup or hilang stok tu... feeling CSI laks...*nangis*...pening kepala tul buat mende nie... dah sampai saat ini.... kerja aku tak settle lagi... report dah kuar tapi kes tak solve katanya...camna pun aku kena settlekan kerja tu... retrieve balik mana hilang else aku kena adjust inventory system yang bangang ni...*nangis lagik*...

...itu jerlah kerja aku yang tak seberapa dan bergaji ciput nie... dah la contract... kalau offer permanent tu okie gaks.... naik skit gaji seposen dua kan...tapi supervisor aku cakap priority untuk dpt permanent tu tinggi sbb banyak menda aku tau...lagipun cycle counting nie penting... until once dah accurate semua product... aku kena control more than 100 product perday...*mati keringlah aku celah cylinder nie....

p/s: sebenarnya entry ni aku tulis semalam(July 6, 2006)...aku tambah skit jesebab semalam bizi sangat...malam letih dan malas nak gi cc... aku dah takut tak leh concerntrate BI2006 nie...tapi kan...aku kan gigih...dengan support korang yang tak berbelah bagi mengBIUNDI aku...aku takkan menghampakan korang*matilah feeling star*

wassalam....maassalamah...

No comments: