June 14, 2006

EgO kE AkU??

... aku tak tahu mana nak mula... let me tell u a story laa... truely realistic story...

... sejak kehilangan motosikal buruk aku, housemate aku J(bukan nama sebenar), memberikan aku motosikal Yamaha Panther(matilah ai mat rempit).. untuk aku gunakan ke office... sementara dia samaada menumpang Helmie ataupun meminta officematenya yang tinggal berdekatan untuk menjemputnya ke pejabat(chantek ke ko).... aku hanya gunakan motosikal itu untuk ke pejabat saja... tidak untuk meronda, merempit atau pun me*****(speko sajork sdiri yek)... neber eber laa aku gunakan untuk tujuan persendirian... dan aku amat menghargai dan amat berterima kasih atas kebaikan hatinya... dan sebagai balasannya...(uiks.. tak perlu speku... aku bukan jenis kerana budi tergadai bodi yek!!).. aku tolonglah masak untuk dia... lagipun aku sendiri pun nak jugak melantak... pendek kata aku merajinkan diri aku yang malas jugak nak ke dapur nie walaupun jam sudah menunjukkan pukul 4 pagi!!!(ko ado)...

... tapi sejak akhir-akhir ni... akui tidak tahu samaada aku terlalu sensitif atau pun terlalu ego untuk menerima ... dan sepulangnya aku dari kg untuk bercuti... aku tersentap!!.. beberapa stok makanan habis dalam masa 5 hari saja!!! stok yang mampu menampung kepokaian di hujung bulan!! ... tapi aku diam jer... tak pe lah ... aku malas nak berkira sangat... lagipun bukan duit aku sorang... memang share satu rumah untuk beli barang dapur tu... dan bla bla bla bla... dan beberapa lagi kejadian sentap oleh ku...

... alkisahnya... 2 3 hari lepas aku terasa bila dia sound aku dalam loghat terangganu(afundi faizal**larik)... ...mujur aku bui muto...(nasib baik aku bagi pakai motor) ...aku terdiam... terkesima... selama ni dia tak ikhlas ke bagi aku guna motsikal dia tu... buat aku terfikir... patut lah dia cam naik tocang sekarang... makan basuh pinggan sendiri jer... periuk belangan dalam sinki tak tolong settlekan sekali... cakap ikut sedap mulut jer... mintak tolong cam bagi arahan... hhhhhhhhhheeeeeeeellllllllllloooooooooooooooooo!!! aku ni kuli engkau ke?? kau bayar gaji aku ke???

... dan setelah kesentapan tahap gunung merapi yang tak meletus lagi... aku dengan ego kekwat berangan tak sedar diri menjalankan(aku tak sure apa perkataan lpaling sesuai) konfrantasi... balik kerja awal aku masak untuk aku seorang jer... aku tak tanya pun dia makan ke tak... tegur pun tak...sembang pun tak... tapi tetap aku pakai motosikal dia untuk kerja... ego ke aku?... dan aku sedar aku perlu lakukan sesuatu... mungkin aku terlalu sensitif dengan keadaan aku yang agak tertekan walaupun orang melihat aku seperti tiada masalah...happy manjang...kerana kau tak merasa apa yang aku rasa(matilah highlight) dan masalah aku ialah dia bukan adik-adik!!! ... kalau tak dah lama kene maki hamun carut sumpah seranah dengan aku... adakah aku ego??? ...bukan aku tak malu denagn diri sendiri... tak sedar diri... pinjam harta orang tapi tetap kekwat...hellloww...i'm not like that!!i'm not that such bloody bitch jerk!!!... what the hell i'm talking about nie?? no matter what... aku tetap akan pakai motosikal dia sampai lah dia kata...stop use my moto!!!...dan tika itulah aku akan terkeluar segala kemaluan(no dirt thinking)... aku sanggup hadapi risiko terkesima !!!

1 comment:

Anonymous said...

nyeh...ko ada masalah ngan housemate ko ker?...kesian ko...kan...biasalah...ko kan merantau...insyallah..ko dapat beli moto ko sendiri...pasal housemate ko..kalo dia cando...jual ajork...jubs jubs ko kat dia..

:D