June 09, 2006

...dan ....erms.....

... matilah gigih katanya....aku ekceli tak dak keje nak buat so aku hapdet jer laa...tp ari nie malas nak membebel sangat...lg pun fenin kefala laa sikit..ni dah nak balik japs agi...so weekends biasalah aku tak akan hapdet..tunggu entry lepas gian ari isnin jer laa....

...tetiba je aku teringat kat arwah... dia ni peminat annuar zain(motif kan).. aku ingat algi first time aku beli album annuar zain...keabadian cinta(aku ni tak penah beli kaset pun sebelum ni)...original lagik... so aku bagi tau dia aku baru beli kaset tu..then dia nak pinjam nak dengar dulu...tup tup...tak hantar-hantar... so kebetulan besday ke 31 coming...so aku call dia..aku cakap aku kasik jer laaa kaset tu kat dia as besday present(matilah kedekut)... and dia sukkkerrr la.. dia tu banyak tak lah kedekut tapi ontah apsal dio tak boli album tu... kononnya nak pinjam nak prebiu dulu...skali jadik harta..tak pel aa aku halalkan... lagipun dia tak pernah lokek ngan aku...

...aku ingat lagi masa tu aku baru jer join ronggeng(rokiah).. satu masa tu aku nak pergi show kat temerloh and kl(masa aku nari aku duk kb)... pagi tu dia hantar aku kat studio latihan sebab kitorang semua kumpul kat situ... masa aku nak kuar tu dia bagi aku duit blanjer...tak banyak tapi.. aku cukup hargai sebab aku tak mintak pun...dia kata buat belanja.... he's caring, responsible , tak kemut(harta ya bukan kemut ******)...walaupun ada ketikanya sangat garang... i really appreciate what he'd gave me...

...dan selepas tu selalu laa dia bagi belanja kat aku kalau aku ada show kat luar...kalau tak pegi memaner dia tak bagi... cam biasa la gi amik aku kat U.. makan jenjalan.. kekadang kalau dia nak pergi somewhere luar dari bandar dia ajak aku... ada satu kali tu...malam...masa tu aku tengah melepak kat 'planet' dengan kenkawan PLU... then tiba-tiba dia masuk ke kawasan tu cari aku... dia kena heart attack... dia suruh aku bawak dia gi hospital... aku dah cuak dah... dah laa masa tu ak utak reti bawak kereta...uuuwwaa.... nasib baik tempat tu dekat dengan hospital... dalam keadaan sesak nafas he already drive about 15km!!!... aku follow dia gi hospital...and settle it down... dia kene tahan kat wad... esoknya tu kebetulan aku ada show kat southern thai... so sebelum aku bertolak petang tu... tengahari aku pegi jumpa dia... dia dah ok dah masa tu... aku bebel bebel macam mak nenek skit(malam tu takkan nak bebel masa dia tgh sakit)... dia bagi lagi upah membebel(tutup mulut)... amik je laa orang kasik kan kan....(bukan bermakna aku materialistik)...

...tu jer lah yang tinggal untuk aku sebagai memori... arwah meninggal tahun 2004... masa tu kami dah tak da apa-apa dah...tapi still baik like brothers(motif)...semoga rohnya dicucuri rahmat.. alfatihah....amin... bawah ni adalah lagu pebret dia.... dari album pertama...

Semusim Berlalu

Melewati hari-hari Aku rasa sunyi

Kian lama meyendiri Jiwa yang tak terisi

Merenung ke dalam diri Kurasa kekosongan

Segala yang kumiliki Semakin jauh pergi

Di satu masaHidupku bahagia

Dikau hadirmu dulu Kedalam duniaku

Di bawah awan Kita pernah bersatu

Menjalinkan rasa rinduSemusim yang berlalu

( korus )

Semua kiniTak lagi ku temu

Saat denganmuYang semakin jauh ditelan waktu

Kenangan laluBersemadi dalam dunia ini

Kekal bersemiSebuah cinta abadi

Aku menyusuri waktu Dengan rasa rindu

Pada senyum dan tangismu Semusim yang berlalu

Aku pernah merasai Hilang tak berganti

Sejarahmu yang gemilang Kan tetapDi ingatan

Di satu masa Hidupku bahagia

Dikau hadirmu dulu Kedalam dunia ku

Dibawah awan kita pernah bersatu

Menjalinkan rasa rindu Semusim yang berlalu

( ulang korus )

( bridge )

Aku rasa sunyi tanpa dikau di sisi

Sering terbayang setiap Kenangan bersama Tempuhi segalanya

( korus )

Semua kini Tak lagi ku temu

Saat denganmu Yang semakin jauh ditelan waktu

Kenangan lalu Bersemadi dalam dunia ini

Kekal bersemi Sebuah cinta abadi....

...sob ..sob... sedey laks....(mottiiifff)konun tak mo bebel pepanjang....mrase laaa... okies...blah dah woit...jumpa laghik di isnin depan(kedekut nak cc...hapdet kat opis jer...**larik sambil gelak guling-guling...

No comments: