October 26, 2006

Raya '06 : Prolog

...pergh!! cam nak tulis novel laks ada prolong moklog nie.well, sekarang aku rasa korang mesti dah boleh teka kau kat mana kan.kat klate? tteeetttt.salah.teganung?salah.abegh mano ek?...

...heeiippp!! aku kat opis laa.aku di opis pada raya ketiga.apa kejadahnya!!uuuuuuwwwwaaaa aku kena kerja laa hari nie.cuti dibekukan.&^*&^&$%^%^%&%^&^&^&*%^%#$$%#$ nyer kompeni. nak buat camne kan dah kerja.abeh tu aku tak raya ke??...

...gilo apo tak raya.cari aku yang lain laa tak raya.kan ke entry sebelum ni aku dah cakap aku nak balik kg.lagu bekgraun pun lagu balik kampung kan.lainlah orang yang tak dak kampung.kan kak red kan kan...

...dan, inilah kisah ku dihari raya...

...seminggu sebelum raya...

... gaji dah dapat woi.dah masuk dah.mlm ni leh shopping raya laa.so, sessi shopping kelabu bijik mata bermula.tak de laa sakan sangat aku membeli sbb baqju melayu aku dah tempah awal2 kat kampung.beli kain kat nagoya untuk ma , abah n adik bongsu aku skali.dah crite dah dlm entry lelepas kan kan...

...jumaat, deepavali festive eve. aku dah siapkan semua kerja mlm tadik.kul 2 pagi aku bantai ot.hamik ko nak sangat aku kerja kan.bersedia laah bayar klem ot aku.kalo tak bayar aku baling mercun bola kat C2H2 nyer refill station.merasa laa meletop kan kan.ubat karbait banyak oowwwhh kat situ.kalu aku ni kaki main mercun buluh mesti best rembat bawak balik kampung...

...kul 12 tghari aku dah blah.balik bantai tido dulu.sebelum balik gi bankkat ioi mall tu.gi bagi duit nak tukar kat akak aku.tak banyak sangat tukau.rm 500 je.kaya ke aku ni tukar banyak tu??kawan aku nyer skalik laa...

...kunun nak lelap sekejap je sebab ngantuk.yerlah malam tadik stay back kat opis sampai kul 2 pagi.pastu pagi lagik masuk opis mana tak sarat mata aku kan.skalik sesedar kul 3 ptg.tengok sebelah si dia ngan wan, adik angkat kitorg, bantai tido skalik.bila masa sampai mamat ni pun aku tak tau.try lelap balik tapi tak leh gaks...

...bangun , mandi.ajak si dia gi JJ Equine Park.nak gi carik suar.tak beli lagi.kul 4 lebey tu pepusing laa dulu kan sebab nak bazirkan masa bukak posa tu kan kan.pastu gi butik BUM/DIESEL.belek punya belek.berkenan laa satu suar jin yg poket blakang ade tutup tu.lawa gaks la.rega pun tak de laa mahal sangat.lagipun ada less 20% okies laa.not bad!!!...

..balik dr equine park tu singgah bazaar ramadhan puchong perdana.beli makan untuk bukak. sakan gaks laa sebb last bukak posa kat umah kan.orang lain masak aku main tunjuk je.huaahuah.dapur dah beli tapi tong gas nyer lom bebeli lagik....

... tetengah layan tv tu budak "terbulah" ni sampai.pas bebincang lite2, decide balik kmpung mlm ni jugak.takut jammed. so, packing lebey kuang, gerak umah akak aku gi amik kuih raya yang nak wat balik ngan duit raya yang aku tukau tu.tak lama kat umah akak aku sebab nak g amik anak buah budak nie.banyak gak laa urusan mlm tu.gi hantar duit raya untuk kawan aku kat bukit subang tu, then gi umah budak ni sbb dia tak packing lagik.kul 2 kot baru gerak dr umah dia g amik adik aku yang dah sampai dr ipoh sejak kul 1200 tgh mlm lagik....

...singgah kg baru dulu umah adik ejat yg cute,oopss!!kul 3 lebey br smpai hentian duta, amik adik aku terus gerak ke arah karak highway.dah laa sesat.bukan aku yg bawak.ni budak mamai ni.masuk punya masuk akhirnya jumpa laa jalan ipoh.stop kat projet gombak sebab beli sahur ngan isi minyak kete adik ejat tu.adik aku naik ngan adik ejat tu.at least ada 2 drebar kan.leh tetukao kalu ngantuk...

... to be continue...

... la la la la la la la... merasalah marathon raya kan.muntah laa korang baca sebab aku ni satu gambar pun tak de masa raya...

4 comments:

Red Mummy said...

ko buat mende tu, mehlah borak ngan akak ko ni ha

aku bosan lak pi keje ari jumaat

patut dok umah sambung tido raya kan kan kan...

tp ok ler dr dok lam bas di raya kedua!

e-jat said...

alalalala...

Azhar Ahmad said...

Beshhhnya beraya seminggu.....

Azhar Ahmad said...

Sape lagi hebat maraton nyerrr archmallll....